onsdag den 27. juli 2011

Lækre lynhurtige boller!

Tullepigen og jeg stod op til morgen og  bestemte os for at bage nogle lækre boller til Daddy-cool. Som sagt så gjort - jeg har flere gange bagt efter en skøn opskrift jeg fandt på en anden blog, så den videregiver jeg da lige her. - Dejen skal hverken hæve eller noget, så de er bogstaveligt talt lynhurtige at lave. Efter 30 min. fra du går igang har du de lækreste boller, lige klar til at sætte tænderne i en skøn ferie-morgen :)
Ingredienser:

3 dl. mælk
50 gr. gær
1 tsk. salt
1tsk. sukker
50 gr. smeltet margarine/olie
500-600 gr. mel


Mælken lunes sammen med margarinen. (Hvis det er flydende kan du bare komme det direkte over i skålen uden at låne den - det samme gælder olie)
Opløs gæren i den lune mælk.
Put resten af ingredienserne i, form 10-12 boller (Pensl dem evt. med æg eller mælk).
Put dem i en kold ovn ved 220 gr. i 20 min.
 - Og så er det tid til lækre lynhurtige boller. Nammenam!


Håber i nyder ferien

//Sille og Clara - de store bagermestre

6 kommentarer:

  1. øv ser ud som om du har ret og min første kommentar ikke blev lagt ud.. sååå vi prøver da bare igen :D

    1000 tak for den super opskrift, har allerede afprøvet den, og sider nu og spiser de dejligste og hurtigste boller - dog er jeg stadig en tinivini smugle mere fan af de andre du ved nok, for der skal man ikke havde fingerne i dejen HAHA men ellers så de bare TOP gode :)
    Ski dejligt at havde en dejlig veninde der i den grad har opfundet den dybe tallerken :) hihi
    Og forresten tillykke med din nye blog - har selv forsøgt mig flere gange men sys bare ikke rigtig tiden er til det.
    Mht den 18 så har jeg fundet ud af hvad du kan hjælpe med - jeg har mange gang tænkt på at ville bage/lave sådan en fondant kage, og den 18 er jo en ret god undskyldning for at gi det et forsøg, så tænkte du måske kunne hjælpe med det så det ikke går helt i vaske hehe

    KÆMPE kram til dig og hele din lille familie <3<3<3

    SvarSlet
  2. Hej Sveske :)
    Ja de andre er også lidt bedre - det vil jeg give dig ret i ;) Men som alternativ hvis man ikke har nået at få lavet dejen så er de her lææækre :D

    Jooo, vil super gerne hjælpe dig med at lave en fondant kage :D Alt for dig og minimøller <3

    Hils ham den store møller og ham den lille lækre møller <3

    SvarSlet
  3. Skønt indlæg, og en skøn bagermester, du har fået besøg af i køkkenet ;)

    SvarSlet
  4. Uhm de boller ser bare alt for indbydende ud! Opskriften er hermed gemt :)

    Og sikke en skøn bagermester Clara!

    SvarSlet
  5. Mums!

    Se forresten på min blog, jeg har sendt dig en blog-award ;)

    www.villa-villakulla.blogspot.com

    SvarSlet
  6. MUMS MUMS.... Endnu enopskrift til samlingen ;)

    Har sendt dig en blogaward :=

    http://theresakri.blogspot.com/

    SvarSlet