tirsdag den 25. oktober 2011

Looong time no see..

Åh hvor jeg dog har forsømt det kære blogland. Lige pludseligt stod jeg med job den 3. august og det var meget overvældende og tidskrævende. Der stod jeg og gik fra den ene dag at være arbejdsløs og midt i ledighedshelvede til at være voksen og ansvarlig med fuldtidsstilling som sådan HELT rigtig lærer. Lige pludseligt skulle jeg lave årsplaner, finder undervisingsmateriale, deltage i personalemøder og have forældresamarbejde. Alt det jeg kan i teorien og har lært forlæns og baglæns på seminariet - men som ligger langt fra praksis måtte jer erfare. Vikariatet udløber her den 31. og jeg er derefter almindelig jobsøgende igen. Vikariatet har givet mig mange gode og nye erfaringer omkring lærerlivet. Jeg kan endnu engang stille spørgsmålstegn ved læreruddannelsens opbygning, hvorfor har man ikke mere praktik end man har derude?? Min længste praktikperiode var 7 uger, hvoraf det kun var 4 af dem som var alenepraktik - 12 timer om ugen. Derfra og så til en fuldtidsstilling med 23 UVlektioner, forberedelse, møder osv. er der det der minder om 1000  km. Man bør få mere praksis-erfaring inden man bliver smidt hovedkulds ud i jobbet og så bare må se om det brister eller bærer. Men det er jo min mening :o) Tvivler på vores undervisningsminister tager det til sig :P

Men nu har jeg erfaring som lærer - og det er FAB at have med i bagagen. Nu skal vi så bare finde ud af hvor vejen herfra går til. Jeg har en lille overraskelse i maven som nok vil spænde lidt ben for mig i forhold til at få et fuldtidsjob på denne side af sommerferien, men det går nok. Jeg må bruge tiden konstruktivt på at finde ud af hvor jeg helt præcis vil hen med min karriere og hvordan jeg kommer derhen. - Der findes jo heldigvis folk der kan hjælpe en til at bruge kompasset rigtigt og komme derhen hvor man bliver aller-lykkeligst <3

Efterårsferien er netop passeret. Det var skønt med en masse tid med min skønne (og nu 2 årig!) Tullepige.  Vi er igang med lave Claras store værelse om til to mindre værelser, et til hende og et til os. Manden er ved at være done med det, og mangler kun maling.. Det må jeg jo "desværre" ikke hjælpe med når jeg er tyk på den gode måde, så jeg bruger tiden på at få opdateret mig på forskellige andre ting.

Sidder og forsøger at lave min ønskeseddel til fødselsdag og jul - faktisk ikke så nemt som det lyder. Men skal da klart ønske mig nogle Kähler vaser og lysestager. Er helt forelsket i denne Kählervase, enten i sort eller sort/gul:
Eller Fiducia vasen/stagen:
Desuden ville jeg tit ønske jeg havde et Termokrus med låg til de kolde ture med barnevogn eller de lange ture i bil. Derfor står et Bodum Rejsekrus også på ønskeren:
Og så selvfølgeligt en lækker mælkeskummer til at lave en vinterlækker Chai Latte:

Til sidst vil jeg slutte af med lidt billeder af det lækre i mit liv pt. så i også kan nyde det:)
De to jeg elsker 
To årig fødselsdagspige med lidt flødeskum om munden<3
Fødselsdagskage fra vores skønne nabo
Hjemmelavet brunch til ære for fødselaren
Hjemmelavede hindbærsnitter til en kop The her i efterårsblæsten



Det var en lidt vag update - men det var dog en update. -Bare så i ikke tror jeg har forladt blog-verdenen helt til fordel for den virkelige (og til tider skræmmende) verden :)
//Sille - nu som fuldtidsvoksen 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar