torsdag den 14. juli 2011

Welcome to the jungle

Inspireret af en masse lækre damer begiver jeg mig nu ud i blog-verdenen. Havde jo engang en i tidernes morgen, men det er vidst så længe siden at den blev skrevet med runer.

Samtidig med at jeg starter min blog ud starter jeg også ud som ledig og nyudklækket lærer. And what a jungle altså! Jeg som troede at livet som lærerstuderende i Odense var forvirrende. Jeg er begravet i breve fra forskellige instanser omkring ting jeg skal sende ind, skrive under, huske at gøre osv. osv. osv. Det undrer mig at vores system er så bureaukratisk som det er - mon det er helt umuligt at jobcenter og akasse kan snakke sammen uden at man så absolut skal fungere som mellemled hver gang. Nå, men al den galde må jeg hellere slutte af... for hvis der er noget jeg er god til så er det brokkeri over systemer der ikke fungerer.

Jeg bruger tiden herhjemme på at skrive ansøgninger til de jobs der er at søge og som passer til mine linjefag. Det er lidt trivielt og faktisk også hårdt arbejde at skrive en ordentligt ansøgning. - Men er efterhånden godt tilfreds med mine evner som ansøgningsskriver. Jeg håber snart at drømmejobbet bliver mit, for det kunne være så rart at komme ud og bruge den profession jeg har studeret til de sidste 5 år til noget i den virkelige verden. Det kommer bag på mig hvor hårdt det egentligt er at søge job - og blive afvist. Nok mest fordi jeg aldrig havde set mig selv som stående arbejdsløs. Desværre byder arbejdsmarkedet jo den situation til mange..specielt nyuddannede. 
Ikke skide optimalt når man i 2006 stod som nystuderende lærer og mødte en rektor der i sin velkomsttale til alle os små 1. års lovede at "fremtiden-ser-lys-ud-i-kan-vælge-og-vrage-fuck-hvor-er-i-heldige-i-bliver-en-efterspurgt-årgang-det-bliver-bare-great". Jeg var ikke klar over at det på seminariesprog betyder "Glem-alt-om-at-få-job-og-sørg-for-at-melde-jer-ind-akassen-så-i-kan-få-dagpenge-og-blive-sendt-på-ligegyldige-kursuser". Dengang skulle man nok have kendt til den store seminarie/dansk-ordbog :o)

Vi har snart ferie herhjemme og jeg glæder mig som et lille barn til at få min Tullepige og hr. Mand hjem. Vi har planer om en familien DK-campingtur til Djursland. - Det glæder jeg mig meget til, er lidt spændt på hvordan det bliver at sove i telt med hende miniterroristen, men er sikker på det nok skal blive et hit!
Ellers er planerne ikke så store, jeg håber på at komme til en maaasse jobsamtaler i uge 31 og fremefter når der kommer gang i skolelivet igen. Kunne være faaaantastisk.

Det var sørme mit første blogindlæg..Bumbum, sådan skal den ged da barberes. 

//Over and out

3 kommentarer:

  1. Tillykke med det første indlæg!

    Jeg vil helt bestemt følge dig! :)

    Kh. Trine
    www.villa-villakulla.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Jeg læser med glæde med på din blog! :)

    Line
    http://linesunivers-logr.blogspot.com/

    SvarSlet
  3. Jeg følger også fast med nu :)

    Pernille

    SvarSlet