onsdag den 20. juli 2011

Bad Craziness

Verdammet altså, hvor er det ikke bare lige sådan "bare" at være ledig.
Har nu været til mit første møde på A-kassen. I og for sig et fint møde egentligt, men med alt for meget info til min stakkels ammehjerne. Sad til mødet med et "Klart-jeg-forstår-og-kan-huske-alt-hvad-du-siger-kloge-akasse-dame" udtryk i ansigtet imens min hjerne kværnede derud af med "Hvad-pokker-er-det-der-supplerende-dagpenge-og-hvem-er-den-der-2.aktør-er-det-mon-en-der-holder-øje-med-mig-bigbrother-style"? Jeg havde medbragt den bærbare så jeg kunne få skrevet det meste ned, så nu håber jeg at jeg fik alt med. Sidder lige nu og kæmper med Joblog (Som jeg ikke vidste fandtes før igår) - det er åbenbart noget man skal udfylde for at Akassen kan holde øje med at man søger vidt og bredt.

Jeg sidder samtidig og forsøger at finde et 6. ugers kursus jeg kan tilmelde mig enten noget med noget udvidet pædagogik på UCL eller også noget med ledelse/økonomi på Tiegtensskolen - da det ville være en god ide at have på sigt hvis jeg ønsker at gå en alternativ vej i lærergerningen. Men syntes godt nok at det, ligesom så meget andet, er en jungle.. Håber snart jeg finder en sti at gå på, så jeg ikke skal gå igennem alle de lianer og vilde planter for at komme frem.

Det er let at lave overspringshandlinger her i jobsøgningsperioden. F.eks. sidder jeg nu og skriver her istedet for at søge job. Surfer lidt rundt på nettet efter ting jeg helt bestemt mangler som f.eks. denne Danefæ regnjakke:


Eller disse alt for lækre Hunter Gummistøvler, gerne i flere farver hvis jeg var millionær:
Måske man skulle kaste sig over at bage disse lækre regnbuemuffin?


Jeg har i weekenden lavet en "lille" gave til min far i anledningen af hans fødselsdag - og han ønsker sig nærmest aldrig noget så derfor blev det en kage igen i år, som jeg ved falder i god jord! Tanken var at det skulle være en golfbold med græs rund i kanten, men da jeg havde lagt den hvide fondant på syntes jeg faktisk den var fin som den var, og var bange for at golfboldemønsteret ville ødelægge den, så den blev bare hvid med sløjfte:




Nå, nu kalder den jobsøgning altså så må hellere vende snuden i mod Word igen - den hvide markør i det åbne dokument blinker på den der provokerende "Tag-dig-nu-sammen-og-skriv-noget-Sille"-måde. Sådan føles det ihvertfald.
God solskinsinsdag herfra
//Sille

3 kommentarer:

  1. Flot kage! Og bestemt lækre sager du overspringshandler-kigger på :)

    Må være træls at skulle ordne alt sådan noget a-kasse pis, føler med dig!

    Ps. har SÅ svært ved at læse dine indlæg med den skrifttype, kan være det kan ændres så "os senile" kan læse med? ;)

    SvarSlet
  2. God ide, jeg ser straks på det med skrifttypen. Tænkte faktisk over det tidligere, men tænkte at det sikkert bare var mig ;)

    SvarSlet
  3. Har også på "to do" listen her i sommerferien at bage regnbuecupcakes, de er så fine :)
    /Backs :)

    SvarSlet